اگر عاشق اسپرسو هستید و می‌خواهید آن را در خانه تهیه کنید، می‌توانید به راحتی از انتخاب‌های موجود در بازار غرق شوید، حتی بین خرید یک دستگاه اسپرسوساز استاندارد یا یک دستگاه نسپرسوساز. در واقع، چه تفاوت هایی بین این دو وجود دارد، به جز حرف “نون” که پیشوند دومی است؟

در واقعیت، تفاوت های بسیار عمیق تری بین این دو نسبت به نام آنها وجود دارد. این مقاله قهوه‌سازها را در کنار یکدیگر مقایسه می‌کند و انواع قهوه‌هایی که هر کدام استفاده می‌کنند، کیفیت نوشیدنی‌هایی که تولید می‌کنند و ارزش بلندمدت برای پول هر کدام را بررسی می‌کند. در پایان مقاله، باید ایده بسیار واضح تری در مورد اینکه آیا سفر شما در تهیه اسپرسو باید – یا نباید – با «نون» شروع شود، داشته باشید!

مقایسه نسپرسو با اسپرسو

مقایسه نسپرسو با اسپرسو

نسپرسو

ویژگی های مثبت

  • ارزان تر از یک دستگاه اسپرسوساز متوسط
  • استفاده راحت تر
  • زمان دم کردن سریعتر
  • فشرده تر

منفی

  • اسپرسو اصیل نیست.
  • انتخاب قهوه به کپسول های نسپرسو محدود می‌شود.
  • گرانتر در هر وعده نسبت به استفاده از دانه های قهوه

اسپرسو

ویژگی های مثبت

  • اسپرسو اصیل، از جمله کرم های جذاب تر را دم می‌کند.
  • انتخاب گسترده‌تری از دانه‌ها که منطقه، طعم‌ها و روست‌ها را در بر می‌گیرد.
  • بالقوه برای هزینه ارزان تر در هر وعده

منفی

  • شما به مهارت های باریستا نیاز دارید.
  • از فضای پیشخوان بیشتری استفاده می‌کند.
  • گران تر از دستگاه های نسپرسو
  • شما به یک آسیاب اسپرسو نیاز دارید.
نسپرسو در مقابل دستگاه اسپرسوساز

نسپرسوساز در مقابل دستگاه اسپرسوساز

نوشیدنی‌هایی که توسط دستگاه‌های نسپرسوساز و اسپرسوساز تولید می‌شوند ممکن است ظاهر و طعم مشابهی داشته باشند، اما روش‌هایی که هر کدام قهوه شما را از دستگاه به فنجان می‌رسانند به‌طور قابل توجهی متفاوت است. بیایید این تفاوت ها را با نگاهی دقیق تر به هر دو نوع ماشین بررسی کنیم.

دستگاه های نسپرسو چگونه کار می‌کنند؟

استفاده از دستگاه های نسپرسو تک نفره آسان است. به سادگی کپسول نسپرسوی خود را در آن قرار دهید، یک دکمه را فشار دهید تا یک شات اسپرسو بکشید. به عبارت دیگر، تمام اتوماتیک است.

مدل های زیادی از دستگاه های نسپرسو وجود دارد. با این حال، همه آنها در یکی از دو دسته قرار می‌گیرند – OriginalLine و VertuoLine.

دستگاه نسپرسو اورجینال لاین

دستگاه‌های Nespresso OriginalLine، از جمله CitiZ، Essenza، و Inissia و غیره، تقریبا از 19 بار فشار بالا برای کشیدن شات اسپرسو استفاده می‌کنند. یک سوزن کپسول را سوراخ می‌کند و در هنگام دم کردن قهوه، آب تحت فشار را به زمین می‌فرستد. معمولاً اسپرسو یک یا دوتایی دم می‌کنند.

دستگاه نسپرسو VertuoLine

دستگاه‌های Nespresso VertuoLine، از جمله Vertuo Plus و Vertuo Next، از فناوری Centrifusion استفاده می‌کنند که باعث می‌شود کپسول با سرعت بالایی برای استخراج طعم و ایجاد کرم بچرخد. این دستگاه ها نوشیدنی های قهوه اسپرسو یا قطره ای را دم می‌کنند.

برخی از مدل های اورجینال لاین کف شیر، اما برای اکثر آنها، اگر به قهوه های اسپرسو بر پایه شیر نیاز دارید، به یک کف کننده شیر جداگانه نیاز دارید.

دستگاه های نسپرسو به طور قابل توجهی ارزان تر از دستگاه های اسپرسوساز هستند. به عنوان مثال، یک دستگاه نسپرسو با قیمت متوسط ​​ارزان تر از یک دستگاه اسپرسوساز خانگی معمولی است.

همچنین، بیشتر دستگاه های نسپرسو جمع و جور هستند، که آنها را برای افرادی با فضای محدود میز آشپزخانه ایده آل می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به بهترین بررسی های ما در مورد دستگاه‌های نسپرسو نگاهی بیندازید .

نسپرسوساز

دستگاه های اسپرسوساز چگونه کار می‌کنند؟

دستگاه‌های اسپرسوساز استاندارد دارای دیگ‌هایی هستند که بخار تولید می‌کنند، آب را تحت فشار قرار می‌دهند و آب داغ را به داخل پاکت قهوه وارد می‌کنند. برای این کار از فشار بین 9 تا 15 بار استفاده می‌کنند. بنابراین، یک دستگاه اسپرسوساز واقعی طعم را استخراج می‌کند و کرم را خیلی سریع تولید می‌کند.

به طور عمده سه نوع دستگاه اسپرسوساز وجود دارد:

اسپرسو ساز نیمه اتوماتیک

برای کشیدن شات های اسپرسو عالی با دستگاه نیمه اتوماتیک، به تجربه ای نیاز دارید. همچنین باید دانه قهوه خود را به اندازه صحیح آسیاب کنید، به درستی بچسبانید و پورتافیلتر را به سر دم کنید. در نهایت، برای گرفتن یک شات عالی از اسپرسو، به تکنیک و تخصص نیاز دارید.

اسپرسو ساز فوق اتوماتیک

دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک مشابه دستگاه های نسپرسو هستند. با این حال، یک تفاوت اصلی این است که اسپرسوساز سنتی از دانه های قهوه استفاده می‌کند، در حالی که دستگاه نسپرسو از کپسول استفاده می‌کند. با فشار یک دکمه، دستگاه اسپرسوساز فوق‌العاده اتوماتیک شات شما را آسیاب می‌کند، می‌کوبد و می‌کشد. در همین حال، کل فرآیند دم کردن از فشار مناسب استفاده می‌کند. این دستگاه ها معمولا به طور قابل توجهی گران تر از دستگاه های اسپرسوساز معمولی یا نسپرسوساز هستند. 

دستگاه اسپرسوساز اهرمی دستی

استفاده از دستگاه های اسپرسوساز دستی سخت تر است اما کنترل بیشتری بر فرآیند ارائه می‌دهد. گردش کار پیچیده تر و منحنی یادگیری شیب تری وجود دارد. با این حال، در سال‌های اخیر، در دسترس بودن دستگاه‌های اسپرسوساز دستی ارزان‌تر و آسان‌تر افزایش یافته است. 

اکثر دستگاه های اسپرسوساز برقی دارای یک نازل بخار هستند که به شما این امکان را می‌دهد که شیر خود را بخارپز کرده و کف شیر تهیه کنید تا کاپوچینو، لاته و سایر نوشیدنی های اسپرسو بر پایه شیر تولید کنید.

هنگام انتخاب دستگاه اسپرسوساز، ملاحظات زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، قیمت ها به طور قابل توجهی متفاوت است، در حالی که انتخاب گسترده ای از ماشین های سطح ابتدایی تا ماشین های تولید کننده وجود دارد. همانطور که قبلا اشاره کردیم، یکی دیگر از عوامل اندازه آنها است. بیشتر دستگاه های اسپرسوساز به طور قابل توجهی بزرگتر از دستگاه های نسپرسو هستند، بنابراین باید فضایی که در اختیار دارید و همچنین بودجه خود را در نظر بگیرید.

اسپرسوساز اتوماتیک

قهوه کپسول قهوه و پرتافیلتر

نسپرسو به کپسول قهوه (یا غلاف قهوه) نیاز دارد، در حالی که اسپرسوسازها از تفاله قهوه استفاده می کنند. بیایید با دقت بیشتری ببینیم که چگونه هر کدام متفاوت است.

غلاف نسپرسو

دستگاه های نسپرسوساز اورجینال لاین از کپسول هایی استفاده می‌کنند که همگی اندازه هستند و به خوبی مهر و موم شده اند. می‌توانید کپسول‌های سازگار با نسپرسو را هم از دستگاه‌های برشته‌کننده نسپرسو یا شخص ثالث پیدا کنید، و طیف گسترده‌ای از طعم‌ها وجود دارد.

دستگاه های VertuoLine با کپسول های قهوه در اندازه های مختلف سازگار هستند. با این حال، این کپسول ها فقط از نسپرسو در دسترس هستند.

استفاده از کپسول قهوه ساده است. شما نیازی به آسیاب قهوه ندارید و نیازی به نگرانی در مورد مواردی مانند اندازه آسیاب و دوز نیست.

حمل و نقل آن ها نیز آسان و بدون دردسر است. با این حال، این راحتی هزینه دارد – به معنای واقعی کلمه – زیرا گرانتر از استفاده از دانه های قهوه است. انتخاب های شما نیز محدودتر از انتخاب های ارائه شده توسط دانه های قهوه است.

دانه های قهوه

اسپرسو معمولا به پودر خوب قهوه برای استخراج مناسب نیاز دارد. برای رسیدن به این هدف می‌توانید از هر دانه کامل قهوه ای که ترجیح می‌دهید استفاده کنید و آن را به اندازه مناسب آسیاب کنید. گرفتن؟ شما به یک آسیاب اسپرسو نیاز دارید. اگر دانه‌های اسپرسو را خیلی ریز آسیاب کنید، سطح آن مسدود می‌شود. با این حال، بیش از حد درشت، و قهوه کمتر استخراج خواهد شد. بنابراین، برای کشیدن یک شات عالی، به اندازه آسیاب عالی نیاز دارید.

در صورت استفاده از پورتافیلتر تحت فشار، می‌توانید از قهوه پیش آسیاب شده استفاده نکنید، اما طعم آن در مقایسه با سبد بدون فشار به خطر می‌افتد.

نسپرسو در مقابل دستگاه اسپرسوساز

کیفیت – قهوه نسپرسو در مقابل قهوه اسپرسو

آیا قهوه نسپرسو اسپرسوی اصیل است؟ آیا نسپرسوساز می‌تواند قهوه با کیفیت عالی تولید کند؟ بیایید سعی کنیم به این سوالات پاسخ دهیم.

نسپرسو

دستگاه های نسپرسوساز می‌توانند با فشار مناسب طعم قهوه را به درستی استخراج کنند. آنها همچنین آن کرم جذاب و بسیار مهم را در بالا ایجاد می‌کنند. با این حال، قهوه نسپرسو به دلیل طراوت نبودن قهوه و روش دم کردن، به اندازه یک اسپرسوی زیبا نیست. کرما نیز حباب‌دار است و برخی از دوستداران قهوه نوشیدنی‌های نسپرسو را ضعیف‌تر و طعم‌دارتر می‌دانند – گاهی اوقات حتی کمی آبکی.

از طرفی دیگر، دستگاه های نسپرسوساز، حتی اگر تازه کار هستید، یکنواختی را ارائه می‌دهند، و قهوه هنوز هم مناسب است – نه به خوبی اسپرسوهای ساخته شده با دستگاه های سنتی.

اسپرسو

اگر اسپرسو را به درستی با استفاده از اندازه آسیاب، زمان دم، فشار و دمای مناسب دم می‌کنید، باید قهوه‌ای غلیظ، پیچیده و متعادل داشته باشید. بدون شک، اسپرسو با کیفیت برتر به مراتب خوشمزه تر و رضایت بخش تر از نسپرسو است.

با این حال، اگر تجربه ندارید، یا آسیاب شما استاندارد لازم را ندارد، ممکن است اسپرسو ناسازگار باشد و طعم قهوه نیز از بین برود.

قهوه نسپرسو در مقابل قهوه اسپرسو

تفاوت طعم چیست؟

در ابتدا لازم به ذکر است که من در اینجا به تفاوت بین یک اسپرسو نسپرسو که به سادگی با قرار دادن یک غلاف و فشار دادن یک دکمه ساخته شده است، و یک شات اسپرسو خوش ساخت با استفاده از قهوه خوب، تازه آسیاب شده، اشاره می‌کنم. کسی که می‌داند چگونه این کار را انجام دهد.

اگر بخواهم نسپرسو را با بسیاری از اسپرسوی‌هایی که بعد از غذا در رستوران‌ها می‌خوردم مقایسه کنم، نسپرسو برتر می‌شد. من خودم اسپرسوی وحشتناکی هم درست کرده ام، به خاطر اینکه معمولا آسیاب اشتباه می‌شود، در این صورت فقط چسبیدن در یک غلاف و فشار دادن یک دکمه نتیجه بهتری را به همراه داشت.

این به نظر من برمی‌گردد که در نسپرسوساز هیچ عنصر سرگرمی مورد نیاز نیست، مهارتی بیشتر از برداشتن یک غلاف و قرار دادن آن در دستگاه و سپس فشار دادن یک دکمه وجود ندارد.

تجربه من در تهیه اسپرسو این است که معمولا وقتی از دانه های قهوه استفاده می‌کنم، می‌دانم، می توانم یک شات خوب دریافت کنم و گاهی اوقات یک شات باورنکردنی دریافت کنم، و وقتی در حال شماره گیری دانه های جدید هستم (که به معنای یافتن آسیاب مناسب است) می‌توانم به راحتی سه یا چهار یا بیشتر شات بسیار وحشتناک اسپرسو درست کنم قبل از اینکه درستش کنم. تجربه من در تهیه نسپرسو این است که می‌دانم خیلی سریع یک قهوه نسبتا لذت بخش می‌گیرم، این قهوه من را از پا در نمی‌آورد، اما نمی توانم آن را خراب کنم و طعم آن را خیلی کم یا بیش از حد استخراج کنم. یا، و بسیار سریع – و تمیز است.

Call Now Button