قهوه یا اسپرسو مسئله این است. کسانی که خبره نیستند، گاهی اوقات آنها را با هم جمع می‌کنند، اما برای کسانی که به نوشیدنی کافئین‌دار علاقه‌مند هستند، این دو حتی با هم مقایسه نمی‌شوند.

وقتی اسپرسو درست می‌کنید، با کیفیت بالاتر دانه‌های قهوه شروع می‌کنید و سپس آنها را از طریق فرآیندی دم می‌کنید که طعم بیشتری نسبت به آنچه با فنجان قهوه آمریکایی تجربه می‌کنید، تولید می‌کند. یک شات اسپرسو با کیفیت بالا همراه با لایه‌ای از فوم لذیذ در بالای آن به نام کرما می‌آید و می‌توان آن را همانطور که هست نوشید یا با مواد دیگر مخلوط کرد تا هر تعداد نوشیدنی اسپرسوی محبوب را تهیه کرد.

اگر خواندن آن پاراگراف شما را تشنه یک نوشیدنی اسپرسو نکرد، احتمالا به یک قهوه ساز سنتی بسنده خواهید کرد. با این حال، اگر ایده یک شات اسپرسو تیره، غنی و کف آلود شما را برای رفتن به کافی‌شاپ مورد علاقه‌تان سوق داد، در این صورت یک دستگاه اسپرسوساز خریدی است که اگرچه گران‌قیمت است، اما می‌تواند هزینه خود را در ماه‌های آینده بپردازد.

نحوه انتخاب دستگاه اسپرسوساز خانگی

آنچه می‌توانید با دستگاه اسپرسوساز درست کنید.

این امکان وجود دارد که شما عاشق اسپرسو باشید بدون اینکه متوجه شوید. بسیاری از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در کافی‌شاپ‌ها با اسپرسو درست می‌شوند، بنابراین اگر معمول هر یک از اقلام موجود در لیست زیر را سفارش می‌دهید، ممکن است یک دستگاه اسپرسوساز ارزش بررسی داشته باشد.

اگر صاحب یک دستگاه اسپرسوساز هستید، هر یک از اینها را می توان با هزینه کمتر در آشپزخانه خودتان درست کرد، به شرطی که مواد لازم و زمان کمی برای صرف آنها داشته باشید:

اسپرسو شات (یا دابل شات):

این همان مایعی است که از دستگاه خارج می شود. بسیاری از دوستداران اسپرسو ترجیح می دهند آن را در حالت طبیعی خود بنوشند، که شبیه یک نسخه تیره تر قهوه سیاه است.

ماکیاتو:

شات اسپرسوی شما، فقط با کمی شیر بخار پز شده روی آن تا مقداری کف اضافی اضافه کنید و طعم قوی را تسکین دهید.

کاپوچینو:

مثل ماکیاتو، اما با شیر اضافی. کاپوچینو یکی از محبوب‌ترین روش‌های نوشیدن اسپرسو است و اگر اسپرسوساز دارید به راحتی در خانه درست می‌شود.

لاته:

این شبیه به کاپوچینو است، اما با شیر بیشتر و فقط یک لایه نازک کف.

موکا:

مانند کاپوچینو، اما با شکلات اضافه شده در آن.

اینها استانداردهای اصلی هستند، اما اگر می‌خواهید، همیشه می‌توانید بر اساس ترجیحات خود موارد اضافی مانند خامه فرم گرفته، طعم‌دهنده‌هایی مانند فندق، کارامل یا نعناع را اضافه کنید، و حتی از جایگزین‌هایی برای شیر استفاده کنید (اگرچه چیزی مانند شیر سویا معمولا کف نمی‌کند).

با داشتن یک اسپرسوساز در خانه خود، می‌توانید با لذت آن را تجربه کنید و معجون هایی تولید کنید که طعم نوشیدنی ها را در کافی شاپ محلی خود تضعیف کند، زیرا آنها بر اساس ترجیحات شخصی شما هستند.

نحوه خرید دستگاه اسپرسوساز

4 نوع دستگاه اسپرسوساز

تفاوت اصلی که در انواع اسپرسوسازهای موجود در بازار مشاهده خواهید کرد، استفاده آسان از آنهاست.

1. اسپرسو ساز دستی
دستگاه های اسپرسوساز دستی برای کسانی است که بدشان نمی‌آید مقداری کار در اسپرسوی خود انجام دهند. این کار اضافی می‌تواند نتیجه دهد، زیرا اسپرسوسازهای دستی به شما امکان می‌دهند تمام قسمت های فرآیند تهیه یک شات اسپرسو را کنترل کنید تا بتوانید به طور بالقوه (اگر همه چیز را درست انجام دهید) به شات عالی برسید. طرف دیگر این است که اگر اسپرسو را درست تهیه نکنید، به راحتی می‌توانید آن را خراب کنید و یادگیری آن ممکن است کمی طول بکشد.

متمایزترین چیزی که در مورد این ماشین ها متوجه خواهید شد اهرم است – برخی از آنها طراحی اهرم پیستون فنری دارند و برخی دیگر دارای اهرم مستقیم هستند که کار دومی کمی بیشتر است. اسپرسوسازهای دستی اغلب جذاب هستند، تقریبا به همان اندازه که کاربردی هستند تزئینی هستند. آنها پرهزینه هستند، اما برای افراد خبره واقعی که مایل به انجام کار هستند، می‌توانند یک شات عالی از اسپرسو تولید کنند.

فواید:
این نوع اسپرسوساز اسپرسویی با کیفیت و طعم عالی تولید می‌کند.
شما کنترل بیشتری روی فرآیند دارید.
وسیله ای جذاب برای داشتن روی میز.
این اسپرسوسازها به ماندگاری طولانی شهرت دارند.
به خاطر سپردن:
این واحدها معمولا گران هستند.
ممکن است استفاده از آن دشوار باشد (و به راحتی به هم بریزد).
فقط برای باریستاهای با تجربه و خبره توصیه می‌شود.

اسپرسوساز دستی

2. اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک دارای پمپ های الکتریکی هستند که استفاده از آنها را بلافاصله نسبت به نمونه های دستی خود بسیار آسان می‌کند. آنها ترکیبی از کنترلی را که مردم در دستگاه‌های دستی دوست دارند (البته نه چندان زیاد) و سهولت استفاده که در انواع مختلف مدل های اتوماتیک مشاهده می‌کنید، به شما ارائه می‌دهند. آنها محبوب ترین نوع دستگاه اسپرسوساز در بازار امروز هستند.

شما می‌توانید مدل هایی را بیابید که در محدوده قیمت پایین تر (200 تا 400 دلار) قرار می‌گیرند، اما بسیاری از مدل های نیمه اتوماتیک زیباتر موجود در بازار به هزاران می‌رسد.

فواید:
استفاده از این نوع دستگاه اسپرسوساز نسبت به نمونه دستی خود آسانتر است.
شما هنوز سطح بالایی از کنترل دارید.
می‌تواند شات های با کیفیت و خوشمزه اسپرسو درست کند.
مدل های بسیار مقرون به صرفه ای از برندهای معتبر موجود است.
به خاطر سپردن:
برخی از مدل ها می‌توانند بسیار گران باشند.
استفاده از این نوع اسپرسوساز به راحتی سایر انواع اسپرسوساز اتوماتیک نیست.

اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

3. اسپرسوساز تمام اتوماتیک

علاوه بر پمپ الکترونیکی، اسپرسوساز های تمام اتوماتیک نیز میزان و تحویل آب در فرآیند ساخت اسپرسو را خودکار می‌کنند.

در نتیجه، استفاده از آن‌ها حتی نسبت به مدل‌های نیمه اتوماتیک آسان‌تر است، اما کنترل بیشتری را از دستان شما خارج می‌کنند – که اگر در مورد علاقه‌تان به اسپرسوی بسیار خاص باشید، می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

همانند مدل های نیمه اتوماتیک، محدوده قیمت این نوع اسپرسوساز نیز گسترده است. شما می‌توانید مدل هایی را با چند صد دلار و مدل های دیگر را با چند هزار دلار پیدا کنید.

فواید:
استفاده از این واحدها بسیار آسان است.
می‌توانید مدل های مقرون به صرفه را پیدا کنید.

به خاطر سپردن:
الکترونیک بیشتر به این معنی است که قطعات بیشتری ممکن است در معرض شکستن قرار گیرند.
برخی از مدل ها می‌توانند بسیار گران باشند.
کنترل کمتری بر طعم خاص اسپرسوی خود دارید.

اسپرسوساز تمام اتوماتیک

4. دستگاه اسپرسوساز فوق اتوماتیک

همانطور که از نام آن پیداست، اسپرسوسازهای فوق اتوماتیک، سهولت استفاده را تا حد زیادی انجام می‌دهند.

ایده پشت این نوع واحد این است که فرآیند تهیه یک شات اسپرسو را به آسانی اضافه کردن تفاله قهوه و فشار دادن یک دکمه آسان کند. خودشه. سریع و ساده بدون هیچ آشفتگی برای تمیز کردن.

این نوع دستگاه اسپرسوساز برای هر کسی که نمی‌خواهد کاری انجام دهد و به پیچیدگی‌های طعم آن اهمیت نمی‌دهد، اما در عوض فقط می‌خواهد یک شات سریع داشته باشد، یک انتخاب عالی است. اگر در طول روز مقدار زیادی اسپرسو می‌نوشید، ممکن است این اسپرسو برای شما مناسب باشد.

فواید:
ساده ترین نوع اسپرسوساز برای استفاده.
دارای بسیاری از ویژگی های خاص مانند آسیاب داخلی و تنظیمات قابل برنامه ریزی در دسترس است.
اساسا یک سیستم “همه در یک” با بسیاری از ویژگی های خاص داخلی.

به خاطر سپردن:
آنها بیشتر کنترل را از دست شما می‌گیرند و همه کارها را برای شما انجام می‌دهند.
آنها نسبت به انواع دیگر دستگاه های اسپرسوساز گران تر هستند، اگرچه هنوز هم می‌توانید مدل های کوچکتر را در محدوده چند صد دلاری پیدا کنید.

 اسپرسوساز فوق اتوماتیک

8 عاملی که هنگام خرید اسپرسوساز باید در نظر گرفت

آنچه افراد در یک اسپرسوساز می‌خواهند به اندازه ای متفاوت است که می‌توانید طیف گسترده ای از گزینه ها را در بازار پیدا کنید. برای یافتن دستگاهی که مناسب شماست، در اینجا برخی از عوامل و ویژگی‌های اصلی وجود دارد که باید هنگام خرید در نظر بگیرید.

1. سهولت استفاده

همانطور که احتمالا با خواندن توضیحات انواع مختلف اسپرسوسازهای موجود مشخص شد، یک عامل تمایز بزرگ در مدل‌های مختلف این است که استفاده از آنها آسان و راحت است. اگر دستگاهی می‌خواهید که بیشتر فرآیند با آن خودکار باشد، می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید. حتی می‌توانید مدل‌هایی پیدا کنید که برخی از نوشیدنی‌های اسپرسو پیچیده‌تر مانند کاپوچینو را با فشار دادن یک دکمه درست می‌کنند.

اگر راحتی اولویت شماست، به دنبال اسپرسوساز باشید که در یکی از دسته بندی های خودکارتر قرار می‌گیرد و تنظیمات قابل برنامه ریزی دارد. و مطمئن شوید که تمام دکمه ها و ویژگی های اضافی را قبل از خرید بصری می‌بینید.

2. سهولت در تمیز کردن

اگر در نهایت مدلی دارید که استفاده از آن آسان است، اما تمیز کردن آن دردناک است، در واقع آنقدرها هم راحت نیست. اطمینان حاصل کنید که قبل از خرید اسپرسوساز خود ایده ای در مورد چیزهایی که در تمیز کردن اسپرسوساز شما دخیل است دارید تا بدانید این فرآیند چقدر درگیر خواهد بود. هر چه دستگاه دارای ویژگی ها و اجزای بیشتری باشد، به احتمال زیاد تمیز کردن آن زمان زیادی را از شما می‌گیرد.

3. هزینه

محدوده قیمت دستگاه‌های اسپرسوساز بسیار زیاد است و عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند در قیمت تفاوت ایجاد کند که تعمیم آن دشوار است. در برخی از مدل های بالاتر، هزینه بیشتری برای دوام و کیفیت مواد پرداخت می‌کنید.

در برخی دیگر، هزینه بالاتر ممکن است به ویژگی‌های اضافی مربوط باشد. گاهی اوقات برای سهولت استفاده هزینه می‌کنید، گاهی اوقات برای طعم بهتر اسپرسو که هنوز مدتی طول می‌کشد تا تهیه شود. مدل های واقعا گران قیمت معمولا چندین مورد از این موارد را با هم ترکیب می‌کنند

اگر در مورد طعم اسپرسوی خود یا مدت زمانی که برای تهیه آن صرف می‌کنید بسیار خاص هستید، پس یک اسپرسوساز که در سطح بالاتری از محدوده قیمت قرار می‌گیرد ارزش آن را دارد. اگر خیلی نگران سهولت استفاده نیستید و از هر چیزی که دارای کافئین است راضی هستید (یا به هر حال قصد دارید اسپرسوی خود را با مقدار زیادی شیر و شکر بپوشانید)، ممکن است در دسته افرادی قرار داشته باشید که با یک نوشیدنی راضی هستند.

4. ترجیحات نوشیدنی شما

ما در مورد عوامل مختلفی صحبت کرده‌ایم که می‌توانند بر طعم اسپرسو تأثیر بگذارند، اما صادقانه بگوییم که حتی سطح آن را لمس نکرده‌ایم. این یک موضوع بزرگ است که افراد زیادی در مورد آن نظر دارند.

اگر در تهیه اسپرسو در خانه تازه کار هستید، صراحتا ممکن است نیازی به نگرانی در مورد جزئیات نباشید. یا اگر موکا یا کاپوچینو را ترجیح می‌دهید که طعم اسپرسو در آن نقش دارد، اما مانند زمانی که یک شات اسپرسو می‌نوشید برجسته نیست، ممکن است از اسپرسویی که از هر دستگاهی که پیدا می‌کنید راضی باشید.

اگر واقعا به کیفیت طعم اسپرسو خود اهمیت می‌دهید (یا فکر می کنید ممکن است با آزمایش بیشتر آن را در خانه شروع کنید)، پس موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، تعداد دیگ های بخار یک دستگاه می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند (بیشتر بهتر است)، اینکه آیا اسپرسوساز از فشار بخار برای تهیه اسپرسو استفاده می‌کند (توصیه نمی شود)، و اینکه دستگاه به چه دمایی می رسد و چقدر آن دما را ثابت نگه می‌دارد.

مانند همه چیزهایی که مربوط به طعم و مزه است، بهترین چیز ذهنی است که اگر تازه در تهیه اسپرسو در خانه تازه کار هستید، تشخیص اینکه کدام دستگاه اسپرسوساز گران قیمت اسپرسو با بالاترین کیفیت را برای ذائقه شما تولید می‌کند، یک چالش است. اگر هنوز خیلی مطمئن نیستید که ترجیحات شما کجاست، ممکن است برای شروع آزمایش از یک مدل میان رده استفاده کنید.

5. خدمات مشتری

اکثر اسپرسوسازها مواردی هستند که می‌توانید برای مدتی برای شما کار کند. این بدان معناست که شما می‌خواهید آنها دوام بیاورند و ممکن است نیاز داشته باشید که برای قطعات یا تعمیرات با سازنده تماس بگیرید تا از آنها برای طول عمر کامل آنها استفاده کنید.

بررسی کنید که مشتریان در بررسی‌ها درباره تجربیاتشان در رابطه با برندهای مختلف در زمانی که نیاز به کمک دارند، چه می‌گویند (یا حتی بهتر از آن، اگر مشتریان بگویند سال‌ها بدون نیاز به کمک دستگاه‌ها را داشته‌اند).

شما نمی‌خواهید در عرض چند سال خود را با چیزی غیرقابل استفاده گیر بیاورید، زیرا اگر بتوانید شخص مناسبی را در شرکت تلفنی داشته باشید، راه حل ساده ای خواهد بود.

6. دوام

بسیاری از مدل‌های دستگاه اسپرسوساز گران‌قیمت دارای گارانتی هستند که می‌تواند به شما ایده دهد که از دوام آنها چه انتظاری دارید. بر اساس شهرت برند و بررسی ها، می‌توانید تصویر واضح تری از مدت زمان ماندگاری یک مدل خاص به دست آورید.

نوع ماده ای که دستگاه از آن ساخته می‌شود نیز می‌تواند تفاوت ایجاد کند، اسپرسوسازهایی که عمدتا از فلز ساخته می‌شوند، عمر طولانی تری دارند و همچنین گرما را به شیوه ای کارآمدتر حفظ می‌کنند. و مدل‌های بسیار خودکارتر با قطعات الکتریکی زیاد احتمالا بیشتر از دستگاه‌های اسپرسوساز دستی نیاز به تعمیر خواهند داشت.

7. اندازه

برخی از دستگاه های اسپرسوساز می‌توانند بسیار بزرگ شوند. اگر فضای آشپزخانه محدودی دارید (و اکثر مردم اینطور هستند)، ممکن است به سختی جایی را پیدا کنید که آن را جا بیاندازید بدون اینکه دسترسی به وسیله آشپزخانه دیگری را به خطر بیندازید. بسیاری از مدل‌های بزرگ‌تر دو شات اسپرسو را همزمان می‌سازند یا ویژگی‌های مفید بیشتری دارند، که می‌تواند مزایایی باشد که اندازه بزرگ آن را ارزشمند می‌کند.

راهنمای خرید اسپرسوساز

8. ویژگی های اضافی برای در نظر گرفتن

اینها برخی از موارد اصلی هستند که باید هنگام خرید دستگاه اسپرسوساز در نظر داشته باشید. با این حال، برخی از مدل‌ها به برخی از ویژگی‌های اضافی مجهز هستند که ممکن است هنگام خرید شما را متقاعد کند. در اینجا چند ویژگی اضافی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

آسیاب قهوه داخلی:

داشتن قهوه تازه آسیاب شده می‌تواند تفاوت زیادی در طعم ایجاد کند و داشتن یک آسیاب که بخشی از دستگاه شما است می‌تواند به راحتی و صرفه‌جویی در فضای پیشخوان کمک کند. این ویژگی برای کسانی که فضای کانتر محدودی دارند یا فقط نمی خواهند یک آسیاب قهوه جداگانه بخرند عالی است.

فیلتر آب:

کیفیت آب شما بر طعم کلی اسپرسوی شما تأثیر می‌گذارد. یک اسپرسو ساز با فیلتر آب تعبیه شده می‌تواند به شما اطمینان دهد که طعم اضافی آب شما بر نوشیدنی هایی که درست می‌کنید تأثیر نمی‌گذارد.

فنجان گرم کن:

اگر می‌خواهید فنجان شما به گرم نگه داشتن اسپرسوی شما کمک کند، به جای اینکه گرما از آن خارج شود، یک فنجان گرم کن یک ویژگی خوب است.

تنظیمات قابل برنامه ریزی:

هنگامی که بدانید چگونه اسپرسوی خود را بیشتر دوست دارید، می‌توانید دستگاه را برنامه ریزی کنید و در آینده کار را برای خود آسان کنید. برخی از دستگاه‌ها به شما امکان می‌دهند تنظیمات را برای چندین نفر برنامه‌ریزی کنید، بنابراین همه اعضای خانواده می‌توانند منوی عالی خود را راحت‌تر انجام دهند.

نازل بخار:

اکثر دستگاه‌های اسپرسوساز این ویژگی را دارند، اما اگر به انواع نوشیدنی‌های اسپرسو که شامل شیر بخارپز می‌شوند علاقه‌مند هستید، این یک ضرورت مطلق است و نمی‌خواهید بدون آن به یک واحد برسید.

راهنمای خرید دستگاه اسپرسوساز

5 برند معروف اسپرسو ساز

یکی از آخرین چیزهایی که باید در هنگام تلاش برای یافتن اسپرسوساز مناسب در نظر داشته باشید، کیفیت برند است. به خصوص اگر یکی از مدل های گران قیمت را انتخاب می‌کنید، می‌خواهید مطمئن باشید که در دستان خوبی هستید.

1. برویل
اسپرسوسازهای برویل نظرات متفاوتی دریافت می‌کنند، اگرچه در کل بیشتر از نظرات منفی. حتی برای بررسی های مربوط به یک مدل، مشتریان مختلف نظرات بسیار متفاوتی خواهند داشت – یکی می‌گوید دستگاه آنها یک شات عالی از اسپرسو می‌سازد، در حالی که دیگری استدلال می‌کند که دما هرگز به اندازه کافی برای طعم مناسب بالا نمی رود. به نظر می‌رسد شکایات در مورد گرفتگی دستگاه ها و تمیز کردن دردسر در بررسی چندین مدل مطرح شده است، اما بسیاری از مشتریان در کل از اسپرسوسازهای Breville خود راضی هستند.

2. دلونگی
دلونگی یک نام تجاری آشنا و قابل اعتماد برای بسیاری از لوازم آشپزخانه است و طیف وسیعی از اسپرسوسازها را تولید می‌کند. از مدل‌های مقرون‌به‌صرفه ساده در پایین‌ترین محدوده قیمت گرفته تا دستگاه‌های اسپرسوساز که به هزاران دستگاه می‌رسند، نظرات دلونگی را تا حد زیادی مثبت دیدیم. بدیهی است که آنچه با یک دستگاه اسپرسوساز 100 دلاری به دست می آورید با آنچه که از یک دستگاه اسپرسوساز 3000 دلاری انتظار می رود متفاوت است، بنابراین اطمینان از یافتن مدل دلونگی که مناسب شماست بسیار مهم است. اما به نظر می‌رسد اکثر مشتریان از انتخاب خود راضی هستند.

3. گاگیا
گاگیا یکی دیگر از برندهای محبوب است که انواع اسپرسوسازها را با قیمت های مختلف ارائه می‌دهد. نکته‌ای که بارها و بارها در بررسی‌های دستگاه‌های اسپرسوساز Gaggia مطرح شد، ادعای دوام بود – بسیاری از بازبین‌ها به عمر دستگاه‌های آنها 12 سال، 14 سال، حتی 30 سال قبل از رسیدن زمان جایگزینی اشاره کردند. مشتریان همچنین سهولت استفاده و کیفیت طعم را تحسین می‌کنند. شکایتی که چندین بار مطرح شد، هزینه حمل و نقل بود، اگر مجبور به خرید یک قطعه جایگزین در زمانی که دستگاه تحت گارانتی است، اما برای دستگاهی که احتمالا بیش از یک دهه دوام می آورد که ممکن است برای بسیاری هزینه کمی به نظر برسد.

Call Now Button