تفاوت بین غلاف و کپسول قهوه وجود دارد زیرا راه های زیادی برای دم کردن قهوه وجود دارد. می‌توانید از کیسه قهوه سنتی استفاده کنید و آن را به صورت دستی دم کنید. با این حال، دستگاه های قهوه ساز اتوماتیک امروزه محبوبیت زیادی دارند. با قهوه سازهای اتوماتیک، می‌توانید با غلاف یا کپسول قهوه انتخاب کنید.

می‌توانید از غلاف قهوه یا کپسول استفاده کنید. اما آیا از تفاوت های اساسی بین آنها آگاه هستید؟ اغلب، مردم هر دو غلاف قهوه و کپسول را به جای هم ذکر می کنند. با این حال، آنها یکسان نیستند.

غلاف قهوه با کپسول قهوه متفاوت است. مطمئنا، هر دو مورد می‌توانند یک فنجان قهوه با کیفیت را برای شما دم کنند. با این وجود، تفاوت های متمایز ممکن است در دراز مدت اهمیت داشته باشند.

در طول این مقاله، تفاوت های منحصر به فرد بین هر دو غلاف قهوه و کپسول قهوه را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. به این ترتیب، دفعه بعد که به این فکر می‌کنید که آیا غلاف قهوه یا کپسول قهوه را انتخاب کنید، تمام اطلاعات لازم برای گرفتن بهترین تصمیم را خواهید داشت.

تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

غلاف قهوه چیست؟

غلاف‌های قهوه غلاف‌های دایره‌ای هستند که برای دم کردن آن در فیلتر قرار می‌دهید. غلاف های قهوه فیلتر مخصوص به خود را نیز دارند. به طور کلی، برای ایجاد یک غلاف قهوه، حدود 7 گرم قهوه بو داده تحت فشرده سازی قرار می‌گیرد. این فشرده سازی در یک غلاف کاغذی دایره ای دو طرفه صورت می‌گیرد.

بسته بندی غلاف قهوه معمولا در دوزهای تک قهوه عرضه می‌شود. علاوه بر این، می‌توانید به سرعت غلاف های زباله را دور بریزید. این به این دلیل است که غلاف های قهوه از کاغذ تولید می‌شوند. بنابراین آلودگی محیطی کم است.

تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

تعریف کپسول قهوه

ما می‌توانیم کپسول های قهوه را به عنوان یک ظرف استوانه ای بسته بندی شده در خلاء توصیف کنیم. در اینجا، به جای فیلتر پارچه ای، قهوه در بسته بندی پلاستیکی یا آلومینیومی وجود دارد. کپسول همچنین دارای رویه ای از فویل است. کپسول های قهوه از آب بندی خلاء سود می‌برند. این برای جلوگیری از آلودگی توسط عوامل خارجی مانند آتش و اکسیژن است.

کپسول های قهوه برای استفاده با یک برند یا دستگاه خاص ساخته می‌شوند. بنابراین، هر کپسولی با دستگاه های کپسول قهوه کار نمی‌کند. شما باید از یک کپسول خاص با یک دستگاه خاص استفاده کنید. 

از طرف دیگر، کپسول های قهوه ممکن است در بسته های یکبار مصرف با بدنه پلاستیکی یا آلومینیومی عرضه شوند. این بسته ها حاوی قهوه آسیاب شده است. آنها همچنین کپسول های مارک دار موجود در ظروف جدیدتر سازگار با ماشین را دارند.

کپسول یا بخشی از یک سیستم باز یا بسته است. سیستم‌های باز به دستگاه قهوه‌ساز اجازه می‌دهند تا از طیف وسیع‌تری از کپسول‌ها استفاده کند. از این رو، فروشندگان زیادی وجود دارند که کپسول های آنها با این سیستم سازگار است.

کپسول های سیستم بسته حاوی کپسول های قهوه مارک دار هستند. علاوه بر این، این بدان معنی است که شما فقط می توانید از همان مارک کپسول سازگار در دستگاه خود استفاده کنید. در نهایت، آنها برای دم کردن محصول ذخیره شده در داخل با موفقیت و کارآمدی به فشار نیاز دارند.

تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

ویژگی های غلاف قهوه

غلاف قهوه چیست؟ غلاف های قهوه معمولا در بسته بندی های کاغذی عرضه می‌شوند. این یک تفاوت عمده بین غلاف قهوه و کپسول است. تفاله های قهوه پس از فشرده سازی در دو ورق کاغذ می آیند. آنها سبک وزن هستند و به راحتی قابل نگهداری هستند.

می‌توانید به غلاف های قهوه به عنوان پد قهوه نیز اشاره کنید. آنها دایره ای هستند و شباهت های بصری به یک کیسه چای دارند. آنها مانند یک کیسه چای کار می‌کنند. با این حال، در بحث غلاف قهوه در مقابل کپسول، این یک تمایز عمده است.

برای دم کردن، غلاف های قهوه به سیستم قطره ای با فشار آهسته نیاز دارند. تلاش و دم کردن قهوه داخل آن در یک سیستم فشار بالا خطرناک است. این به دلیل خواص شکننده موادی است که قهوه آسیاب شده وارد آن می‌شود. در نهایت، کیسه می‌تواند ترکیده و منجر به برداشت تفاله های قهوه از فنجان شما شود.

غلاف ها در دوزهای تک عرضه می‌شوند. بنابراین شما از آنها در هر غلاف استفاده می‌کنید. یک غلاف استاندارد حاوی حدود 7 گرم تفاله قهوه است. اکثرا یک غلاف برای دم کردن یک فنجان قهوه کافی است.

یکی دیگر از تمایزات عمده غلاف قهوه در قالب قابلیت استفاده وجود دارد. برای پردازش تقریبا با هر دستگاه قهوه ساز به راحتی در دسترس است. این به شرطی است که دستگاه دارای پورتافیلتر باشد.

به دلیل استفاده از کاغذ در تولید آن، غلاف قهوه به راحتی دفع می‌شود. در این دوران کنونی با تمرکز بر بازیافت، غلاف های قهوه به انقلاب سبز کمک می‌کنند. غلاف های کاغذ پس از اتمام کار به راحتی خراب می‌شوند.

تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

ویژگی های کپسول قهوه

علاوه بر این، بیایید بیشتر در مورد تفاوت بین غلاف قهوه و کپسول صحبت کنیم. در اینجا به عوامل منحصر به فرد کپسول قهوه می پردازیم. این یک ظرف استوانه‌ای تک‌سرویس بسته‌بندی شده وکیوم است.

آنها معمولا یا از آلومینیوم یا پلاستیک ساخته می‌شوند. روی بسته بندی درپوشی دارد که دستگاه برای دم کردن قهوه آن را سوراخ می‌کند. درب آن نیز برای حفظ طول عمر کپسول قهوه ضروری است.

انتخاب مواد تنها عاملی نیست که غلاف ها و کپسول های قهوه را متفاوت می‌کند. مهر و موم همچنین به ایجاد چندین دم از یک کپسول کمک می‌کند. این به شما این امکان را می‌دهد تا با کمترین هزینه از قهوه بیشتر لذت ببرید.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که کپسول های قهوه با همه دستگاه ها کار نمی کنند. شما باید غلاف های مارک مناسب را برای دستگاه های قهوه ساز مناسب خریداری کنید. زیرا غلاف اشتباه در هیچ دستگاه قهوه ساز تصادفی قرار نمی گیرد.

بسته بندی آن حدود 5 گرم در هر غلاف دارد. کپسول ها با قرار دادن غلاف مستقیما در دستگاه کار می‌کنند. آب داغ قهوه را از کپسول خارج می کند. سپس، بخار تفاله های قهوه را فعال کرده و آنها را دم می‌کند.

غلاف آلومینیومی شانس بازیافت بالایی دارد. آلومینیوم می‌تواند تقریبا به طور کامل بازیافت شود و خواص ذاتی خود را حفظ کند. این بدان معنی است که عملا هیچ یک از خواص آن از بین نمی رود.

برخی از پلاستیک ها به صورت کمپوست پذیر هستند. اینها موادی هستند که پس از دفع به راحتی می‌توانند به طور طبیعی تجزیه شوند. این به کاهش زباله در محل های دفن زباله کمک می‌کند.

کپسول های قهوه نیز به عنوان یک گزینه برتر عمل می کنند. آنها در ارائه خود ظریف هستند و به عنوان یک بسته با کیفیت عمل می‌کنند. آنها از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند و جلوه زیبایی به انبار شما می بخشند.

تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

 

تفاوت بین غلاف قهوه و کپسول قهوه

چندین تفاوت فاحش بین غلاف قهوه و کپسول وجود دارد. این تفاوت ها به عنوان مزایا و معایب برای هر دو مورد عمل می‌کند. در این بخش، این تغییرات را برجسته خواهیم کرد.

بسته مواد

غلاف های قهوه از بسته بندی کاغذی به دست می آیند. کاغذ آن را سبک تر و آسان تر می‌کند. می‌تواند تحت فشار کم فشرده شده و تا شود. قهوه معمولا پس از فشرده سازی بین دو ورق کاغذ قرار می‌گیرد.

کپسول قهوه در ظروف آلومینیومی یا پلاستیکی عرضه می‌شود. این ظروف سفت و محکم هستند. از این رو، مقاومت بالایی در برابر فشار خارجی دارند. کپسول های آلومینیومی در رنگ های مختلف با درب های شلاک عرضه می شوند. از طرفی کپسول های پلاستیکی به شکل و فرم های مختلفی به زیبایی ست می‌شوند.

هر دو ماده مزایا و معایب خود را دارند. آنها از تفاله های قهوه در داخل محافظت می‌کنند. این باعث می‌شود قهوه تازه و خوشمزه بماند. آنها همچنین از عوامل خارجی که ممکن است باعث بیات شدن قهوه شوند جلوگیری می‌کنند.

تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

تکنیک های نگهداری

نگهداری راه را برای مجموعه دیگری از تفاوت ها بین غلاف قهوه و کپسول هموار می‌کند. غلاف های قهوه از کاغذ ساخته می‌شوند و سطح نسبتا قابل نفوذی دارند. این سطح مشابه سطح یک کیسه چای است.

غلاف‌های قهوه برای محافظت از تفاله‌های قهوه به یک نوع ذخیره اضافی نیاز دارند. از این رو، این امر در محافظت از غلاف در برابر عوامل خارجی ضروری است. به طور معمول، یک شیشه یا ظرف شیشه ای می‌تواند به عنوان یک واحد ذخیره سازی عالی برای غلاف ها باشد.

از سوی دیگر، کپسول های قهوه در محفظه های آلومینیومی یا پلاستیکی عرضه می‌شوند. این کپسول‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند تا تفاله‌های قهوه درون آن حفظ شود. کپسول های آلومینیومی یا پلاستیکی بسیار سخت هستند و اجازه ورود رطوبت یا گرما را نمی‌دهند.

بنابراین، کپسول های قهوه ممکن است نیازی به ذخیره سازی اضافی نداشته باشند. می‌توانید آن‌ها را روی انباری خود به نمایش بگذارید و از کیفیت مداوم آنها مطمئن شوید. تا زمانی که آنها را در مکانی خنک و خشک قرار دهید، خوب خواهند بود.

تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

حجم بسته بندی

آیا غلاف ها و کپسول های قهوه از نظر حجم یکسان هستند؟ همیشه اینطور نیست. یک غلاف قهوه معمولا حدود 7 گرم تفاله قهوه را در بسته بندی کاغذی خود بسته بندی می‌کند. این اغلب منجر به حجم بالاتری در دم در مقایسه با کپسول ها می‌شود.

غلاف قهوه دارای مقدار کمی تفاله در داخل آن است. این منجر به تجسم خوش طعم تر دم کردن قهوه می شود. افزایش تعداد تفاله های قهوه به این معنی است که قهوه بیشتری برای فشرده سازی وجود دارد.

از طرف دیگر، یک کپسول قهوه معمولا حاوی حدود 5 گرم تفاله قهوه است. این همچنین یک فنجان عالی در هر دم به دست می‌دهد. عطر آن نیز قوی و وسوسه انگیز است. فقط ممکن است مقدار کمتری در هر دم داشته باشید.

تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

زیبایی شناسی

زیبایی در ارائه یک آیتم بسیار تاثیرگذار است. مهم نیست که یک وسیله یا ماده چقدر کاربردی باشد، اگر از نظر بصری جذاب باشد کمک می‌کند. غلاف های قهوه معمولا به همان رنگ و سبک هستند. کاغذ در ساخت آنها ضروری است، بنابراین فضای کمی برای خلاقیت وجود دارد.

طرح های بسته بندی متنوع در کپسول های قهوه چشمگیر است. چه از جنس آلومینیوم و چه پلاستیکی، کپسول های قهوه مشمول طرح های رنگی زیادی هستند. آنها می‌توانند در الگوها و طرح های مختلف باشند. این باعث می شود که آنها یک افزودنی زیبا به صفحه آشپزخانه شما باشند. آنها می‌توانند کابینت و انباری شما را زیبا کنند.

کپسول های قهوه چشم انداز معتبرتر و ممتازتری دارند. آنها یک گزینه عالی برای استفاده در محل کار یا کنفرانس هستند. آنها چشم اندازی جذاب دارند و برای فضای باز ایده آل هستند.

تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

دوام

در مرحله بعد، تعیین می‌کنیم که آیا غلاف ها و کپسول های قهوه از نظر دوام یکسان هستند یا خیر. غلاف های قهوه سطوح خارجی ضعیف تری دارند. پوسته کاغذی نرم آنها را در برابر عوامل خارجی شکننده می‌کند. این ممکن است در بیشتر موارد تصادفی باشد.

غلاف ها در برابر هرگونه حادثه تصادفی مانند ریختن نیاز به نگهداری خوبی دارند. هنگامی که بدنه غلاف تحت تأثیر نیروهای خارجی قرار می‌گیرد، یکپارچگی ممکن است از بین برود. به عنوان مثال، اگر آب با سطح کاغذ برخورد کرد، بهتر است فورا از آن غلاف استفاده کنید.

با این حال، با کپسول قهوه، بدن از یک ماده سخت ساخته شده است. بنابراین، اگر هر گونه سرریز تصادفی اتفاق بیفتد، کپسول ها دست نخورده می مانند. در صورت مشاهده هرگونه رطوبت روی سطح کپسول، بهتر است آن را به سرعت پاک کنید. تا زمانی که پوسته داخلی هیچ نشانه ای از رخنه نشان نمی دهد، شما در روشنی هستید.

تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

طول عمر

هم غلاف قهوه و هم کپسول ها برای مدت زمان قابل توجهی حتی پس از تاریخ انقضا ماندگاری دارند. با این حال، غلاف های قهوه ممکن است در طرح بزرگ چیزها کمتر دوام بیاورند. غلاف‌های قهوه زمانی که به بهترین شکل ممکن قبل از تاریخ به پایان می‌رسند، ممکن است طعم خنده‌داری پیدا کنند.

سطح جاذب نیز به غلاف ها کمک نمیکند. سطح کاغذ ممکن است پس از عدم استفاده طولانی مدت به طور طبیعی شروع به خراب شدن کند. کیفیت کاغذ کاهش مییابد و غلاف قهوه را در برابر عوامل میکروسکوپی حساس می‌کند.

همانطور که برای کپسول های قهوه، بیرونی سخت آنها طول عمر را حتی پس از موعد مقرر تضمین می کند. تا زمانی که کپسول ها را برای مدت طولانی از عوامل خارجی دور نگه دارید، دوام خواهند داشت. سطح خارجی آلومینیوم یا پلاستیک در معرض تجزیه طبیعی نیست. بنابراین، پوسته تفاله قهوه را تا زمانی که از آن استفاده نکنید، تازه نگه می دارد.

مزایای غلاف قهوه

شما تفاوت بین غلاف قهوه و کپسول را مشاهده کرده اید. اکنون زمان آن است که به مزایای چشمگیر غلاف قهوه نسبت به کپسول های قهوه توجه کنیم.

  • غلاف های قهوه به طور طبیعی تجزیه می شوند و ضایعات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند
  • غلاف های قهوه حاوی تفاله قهوه در هر گرم در بسته بندی خود هستند
  • غلاف های قهوه می توانند تقریبا با هر دستگاه قهوه ساز کار کنند
  • غلاف های قهوه راحت تر دفع می شوند
  • غلاف های قهوه در هر دم بیشتر سرو می شود

مضرات غلاف قهوه

برای هر حرفه ای، یک مشکل وجود دارد. اکنون زمان آن است که به معایب عمده غلاف های قهوه توجه کنیم. اینها در تصمیم گیری شما در مورد نوع خرید نقش دارند.

  • غلاف های قهوه ماندگاری کمتری دارند.
  • غلاف های قهوه اغلب برای نگهداری نیاز به ذخیره سازی بیشتری دارند.
  • غلاف های قهوه شکننده تر هستند.
تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

مزایای کپسول قهوه

شما توانسته اید مزایا و معایب مربوط به غلاف های قهوه را در بالا مشاهده کنید. وقت آن است که به طرف دیگر سکه قهوه بپردازیم. در اینجا به مزایای بی نظیر کپسول های قهوه می پردازیم.

  • کپسول های قهوه برای نگهداری نیازی به نگهداری اضافی ندارند.
  • کپسول های قهوه به میزان قابل توجهی برای مدت طولانی دوام می آورند.
  • کپسول های قهوه از نظر زیبایی برای چشم ها جذاب تر و جذاب تر هستند.
  • کپسول های قهوه در برابر عوامل خارجی دوام بیشتری دارند.

مضرات کپسول قهوه

بیایید این بخش را با برجسته کردن معایب کپسول های قهوه کامل کنیم. این بحث غلاف قهوه در مقابل کپسول را برای شما نهایی می کند. تعیین بهترین شکل قهوه برای شما به عهده شماست.

  • دفع کپسول های قهوه نسبتاً سخت تر است.
  • کپسول های قهوه ردپای محیطی بالاتری بر جای می گذارند.
  • کپسول های قهوه در هر دم کمتر مصرف می شود.
  • کپسول های قهوه برای هیچ دستگاه قهوه ساز کار نمی کنند.
  • کپسول های قهوه حاوی تفاله قهوه کمتری در هر گرم در بسته بندی خود هستند.
تفاوت بین یک غلاف قهوه و یک کپسول قهوه چیست؟

در نهایت، صرف نظر از تفاوت بین غلاف قهوه و کپسول، همه چیز به انتخاب های شخصی خلاصه می‌شود. هنگامی که بدانید کدام نوع ظرف قهوه با نیازهای شما مطابقت دارد، می توانید تصمیم بگیرید.

نتیجه

غلاف ها و کپسول های قهوه محصولاتی انقلابی در زمینه دم کردن قهوه هستند. هر دوی آنها آسایش و انرژی لازم را برای گذراندن روزتان فراهم می‌کنند. آنها هم در زمان صرفه جویی می‌کنند و هم به بهره وری روزانه شما می افزایند.

ما امیدواریم که توانسته باشیم تفاوت های اساسی بین این دو را به طور کامل تشریح کنیم. 

Call Now Button