کپسول قهوه حاوی یک وعده قهوه در داخل یک کیسه زیست تخریب‌پذیر است که به عنوان یک فیلتر نیز عمل می‌کند. آنها با کی-کاپ ها یکسان نیستند، که فنجان های پلاستیکی کوچکی هستند که تفاله قهوه و داخل آن فیلتر است. کپسول ها معمولا همراه با یک قهوه ساز مخصوص استفاده می‌شوند، اما می توان از آن ها در یک قهوه ساز معمولی نیز استفاده کرد.

برای استفاده از غلاف قهوه در یک قهوه ساز معمولی، غلاف را با قیچی آشپزخانه باز کنید و تفاله قهوه را داخل فیلتر داخل قهوه ساز بریزید. از نسبت قهوه به آب که در دفترچه راهنمای قهوه ساز توصیه شده است استفاده کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید دقیقا چه کاری باید انجام دهید، نگران نباشید. در این مقاله، دستورالعمل های گام به گام نحوه استفاده از غلاف قهوه در یک قهوه ساز معمولی و نحوه استفاده از آن حتی اگر قهوه ساز ندارید را به شما ارائه می‌دهیم.

کپسول قهوه در قهوه ساز معمولی

استفاده ازکپسول نسپرسو در یک قهوه ساز معمولی

ما هرگز خرید کپسول قهوه را فقط برای استفاده در یک قهوه ساز معمولی توصیه نمی‌کنیم. راحت‌تر نیست، پرهزینه‌تر است، فنجان قهوه بهتری تولید نمی‌کند، و دوستدار محیط‌زیست‌ترین انتخاب نیست.

تفاوت کمی بین تفاله های قهوه ای که در یک غلاف پیدا می‌کنید و آنهایی که در کیسه پیدا می‌کنید وجود دارد. تفاوت اصلی در سهولت استفاده است، و کپسول ممکن است کمی تازه‌تر باشد، زیرا به مدت یک هفته در کمد شما باز نبوده است.

همانطور که گفته شد، گاهی اوقات، شما خود را صاحب غلاف قهوه می‌بینید و نمی‌خواهید آنها هدر بروند. خوشبختانه، استفاده از کپسول قهوه در یک قهوه ساز معمولی تقریبا به آسانی استفاده از قهوه آسیاب شده معمولی است.

در اینجا نحوه استفاده از کپسول نسپرسو در قهوه ساز قطره ای آورده شده است:

  1. کپسول را آماده کنید . کپسول را در یک دست نگه دارید و آن را تکان دهید تا مطمئن شوید که قهوه در کف آن ته نشین می‌شود. اگر در دیدن مشکل دارید، آن را روی نور نگه دارید. باید بتوانید تشخیص دهید که قهوه در کجا نشسته است. تکان دادن زمین در هر کپسول ممکن نیست. اگر کپسول شما محکم بسته بندی شده است، ممکن است کمی آشفته تر باشد.
  2. کپسول را روی فیلتر قهوه نگه دارید. برای جلوگیری از هر گونه آشفتگی احتمالی یا هدر رفتن تفاله قهوه، کپسول را روی فیلتر قهوه که قصد دارید تفاله ها را درون آن بریزید، نگه دارید.
  3. داخل کپسول برش دهید. با استفاده از قیچی آشپزخانه، قسمت بالای کپسول نسپرسو را برش دهید تا نگه دارید.
  4. پوذر قهوه را تخلیه کنید. پودر قهوه را داخل فیلتر بریزید.
  5. در صورت نیاز قهوه بیشتری اضافه کنید. کپسول معمولا حاوی 1.5 تا 2 ترابایت قهوه آسیاب شده هستند. به طور کلی، در هر 8 اونس آب، حدود 2 ترابایت قهوه می‌خواهید، اما این میزان در دستگاه های مختلف متفاوت است. با دفترچه راهنمای مالک قهوه ساز خود چک کنید.
  6. دستگاه را به طور معمول اجرا کنید. اکنون که تفاله قهوه خود را آماده کرده اید، می‌توانید دستگاه را همانطور که به طور معمول انجام می‌دهید کار کنید. اگر متوجه شده اید که طعم قهوه شما متفاوت است، احتمالا به دلیل کیفیت خود تفاله قهوه است و نه به این دلیل که از کپسول نسپرسو استفاده می‌کنید. اگر طعم آن را دوست دارید، سعی کنید نسخه‌های کیسه‌ای کامل یا آسیاب شده همان قهوه را پیدا کنید.
کپسول قهوه در قهوه ساز معمولی

توصیه درباره کپسول نسپرسو

خیلی آسان است، درست است؟ اما اگر می‌خواهید فقط یک فنجان قهوه درست کنید، می‌توانید به‌کلی از این دستگاه صرف نظر کنید. اکثر قهوه‌سازهای قطره‌ای انتخاب‌های ضعیفی برای تهیه فنجان‌های تکی هستند، مگر اینکه به طور خاص برای استفاده در دسته‌های کوچک یا یک دستگاه بسیار خوب در نظر گرفته شده باشند.

کپسول های کامل را در یک قهوه ساز معمولی قرار ندهید

توصیه نمی‌کنیم فقط چند کپسول را در قهوه‌سازتان که هنوز در فیلتر آن‌ها هستند، بیندازید. ممکن است خوب باشد، و احتمالا قهوه قوی تری تولید می‌کند، اما همچنین می‌تواند یک فاجعه باشد.

دو فیلتر سرعت خروج آب از فیلتر قهوه را کاهش می‌دهند. قهوه ساز شما لزوما این کاهش جریان را در نظر نمی‌گیرد و مدام آب را روی پودر قهوه می ریزد و در نهایت با یک آشفتگی بزرگ روبرو خواهید شد.

برای دسته‌های کوچک‌تر قهوه، این احتمال کمتر است، اما در این صورت نمی‌توانید تفاله‌های آن را به‌طور یکنواخت پخش کنید، که می‌تواند منجر به قهوه‌آبی شود.

در کل بهتر است یک مرحله اضافی بردارید و غلاف ها را باز کنید و قهوه آسیاب شده را داخل فیلتر بریزید.

نحوه استفاده از کپسول قهوه در یک قهوه ساز معمولی

نحوه استفاده از یک کپسول قهوه بدون قهوه ساز

استفاده از یک کپسول قهوه بدون قهوه ساز به همان راحتی است که استفاده از آن با یک قهوه ساز. جادوی کپسول های قهوه این است که در ماده ای پیچیده شده اند که قهوه را از قبل فیلتر می‌کند. می‌توانید آنها را به عنوان نسخه قهوه یک کیسه چای در نظر بگیرید.

دو راه برای این کار وجود دارد و هر دوی آنها یک فنجان قهوه مناسب تولید می کنند.

کپسول قهوه را خیس کنید

اولین و ساده ترین گزینه این است که کپسول قهوه را در آب داغ قرار دهید، درست مانند چای کیسه ای. در اینجا نحوه خیس کردن یک غلاف قهوه آمده است:

  1. کپسول قهوه را در کف یک لیوان قهوه که حدود 8 اونس آب در خود جای می دهد، قرار دهید. اگر لیوان 16 اونس است، از دو کپسول استفاده کنید.
  2. آب داغ (تقریبا در حال جوش) را داخل لیوان بریزید.
  3. اگر کپسول شناور است، یک قاشق را در بالای آن قرار دهید تا دوباره آن را داخل آب کنید.
  4. اجازه دهید قهوه حدود سه دقیقه دم بکشد. اگر قهوه قوی تر دوست دارید طولانی تر و اگر قهوه ضعیف دوست دارید کمتر.

از این روش می‌توان برای تهیه دم‌نوش سرد نیز استفاده کرد، اما برای بهترین نتیجه باید کپسول را یک شبه کنار بگذارید.

روی ظرف قهوه بریزید

این یکی به تجهیزات کمی بیشتر نیاز دارد. برای نگه داشتن کپسول نسپرسو در حالی که آب را روی آن می ریزید، به نوعی صافی مشبک نیاز دارید. اگر قبلا یک قهوه ریخته شده تنظیم کرده اید، اکنون زمان استفاده از آن است.

  • کپسول قهوه را در صافی و صافی را روی فنجان قرار دهید.
  • به آرامی روی کپسول آب داغ بریزید. خیلی سریع نریزید. اگر آب کپسول را دور بزند و مستقیما وارد فنجان شود، در نهایت قهوه آبکی خواهید داشت. اوه! این کار کمی طول می کشد، پس صبور باشید.
  • هنگامی که حدود 8 اونس آب روی کپسول ریختید، آماده هستید که قهوه خود را به هر نحوی که به طور معمول انجام می دهید، طبخ کنید و از آن لذت ببرید!

اگر تجهیزات قهوه‌ریزی دارید، می‌توانید درب آن را باز کنید و قهوه را مانند قهوه آسیاب شده در فیلتر خود بریزید.

استفاده از K-CUP در یک قهوه ساز معمولی

این یک تصور اشتباه رایج است که K-Cup ها کپسول قهوه هستند، که کاملا قابل درک است. هم کی کاپ و هم کپسول قهوه در قهوه سازهای مخصوص استفاده می‌شود و برای تهیه تک وعده های قهوه استفاده می شود، اما کاملا متفاوت هستند.

K-Cup یک لیوان پلاستیکی کوچک است که در بالا با یک لایه نازک فویل مهر و موم شده است. داخل یک قهوه آسیاب شده K-Cup در یک فیلتر معلق نگه داشته می‌شود.

با وجود اینکه کی‌کاپ‌ها همان کپسول ها نیستند، می‌توانید با خارج کردن قهوه از آن و ریختن آن در فیلتر قهوه، از آن‌ها در قهوه‌ساز استفاده کنید!

در اینجا دستورالعمل های گام به گام نحوه استفاده از K-Cup در یک قهوه ساز معمولی آورده شده است:

  1. با استفاده از یک چاقوی کره یا حتی یک چنگال، فویل بالای فنجان را در کنار لبه فنجان سوراخ کنید.
  2. چاقو را دور لبه بکشید و فویل را عقب بکشید. در این مرحله، باید به تفاله های قهوه نگاه کنید.
  3. قهوه را همانطور که معمولا انجام می دهید در فیلتر قهوه خود بریزید. کی-کاپ ها معمولا در هر فنجان تقریباً 2 ترابایت قهوه دارند.

واقعا با استفاده از کپسول نسپرسو در قهوه ساز معمولی شما تفاوت چندانی ندارد.

 

Call Now Button