بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا نسپرسو  واقعا  اسپرسو است یا خیر وجود دارد، و در حالی که نوشیدنی نسپرسو احتمالا  اسپرسو نیست، بحث عمدتا سؤال اشتباهی است. هر دو نسپرسو و اسپرسوساز سنتی اهداف خاص خود را دارند و برای بخش‌های مختلف بازار قهوه جذاب هستند. پس کدام برای شما مناسب است؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

در حالی که همه دستگاه‌های نسپرسو پیکربندی کمی متفاوت دارند، مفهوم کلی این است که یک غلاف اسپرسو در قسمت جلوی دستگاه قرار می‌گیرد و آب در یک مخزن بارگذاری می‌شود. پس از فعال سازی توسط کاربر، آب از طریق یک خط پمپ می‌شود و اغلب در اطراف یک عنصر گرمایش پیچ می‌خورد. سپس آب گرم شده با فشار وارد غلاف می شود تا اسپرسویی مانند قهوه تولید کند.

نسپرسوساز

تفاوت بین قهوه ای که اسپرسو و  نسپرسوساز درست می‌کند چیست؟

در اینجا می‌توانیم به جزئیات بسیار بیشتری در مورد نسپرسوساز بپردازیم، اما در حال حاضر، یک توضیح ساده و کوتاه کفایت می‌کند: اسپرسو به قهوه غلیظی اطلاق می‌شود که با فشار، تحت فشار، آب داغ از طریق تفاله‌های قهوه فشرده تولید می‌شود.

با این تعریف، احتمالا می‌توانید نسپرسوساز را تا زمانی که فشار آن با فشار یک اسپرسو مطابقت داشته باشد، یک اسپرسو در نظر بگیرید. اسپرسو استاندارد صنعتی در 9 بار تهیه می‌شود – نسپرسو ادعا می‌کند که دستگاه های آنها می توانند فشاری تا 15 بار تولید کنند!

با این حال، برخی از علاقه مندان معتقدند که نسپرسو از نظر کیفیت کاملا با اسپرسو مطابقت ندارد. بسیاری از باریستاها قهوه ای را که یک نسپرسو تولید می‌کند بیشتر شبیه به قهوه جوش موکا توصیف می‌کنند تا اسپرسوی واقعی. قابل توجه ترین تفاوت احتمالا ضخامت نسپرسو کمی کمتر است.

اما، کسانی که عاشق قهوه نیستند، معمولا تفاوت زیادی بین این دو پیدا نمی‌کنند. نسپرسو قهوه نسبتا غنی، خوشمزه و متعادلی تولید می‌کند و می‌تواند کاملا با ذائقه شما مطابقت داشته باشد. سطح اسیدیته نیز به طور کلی بسیار پایین است. 

تفاوت بین اسپرسو و قهوه ای که نسپرسو درست می‌کند چیست؟

کدام گزینه برای مصارف خانگی بهتر است؟ 

کار با دستگاه نسپرسوساز بسیار ساده تر از دستگاه اسپرسوساز است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را باز کنید، کپسول را وارد کرده و فرآیند دم کردن را شروع کنید.

کوک کردن یا کنترل آن به تلاش کمی یا بدون تلاش نیاز دارد. دستگاه از پیش تنظیم شده است تا طعمی ثابت را خیلی سریع به شما بدهد. برخی از علاقه مندان ممکن است متوجه شوند که سادگی آن جذابیت دم کردن قهوه را از بین می‌برد، اما نوشیدنی بسیار ثابتی را به شیوه ای کارآمد ارائه می‌دهد.

در مقابل، یک دستگاه اسپرسوساز سنتی به شما امکان کنترل تمام متغیرهای دم کردن – آسیاب کردن دانه ها، کوبیدن و هر چیزی که مربوط به استخراج است را به شما می‌دهد.

سوال واقعاً این است: آیا به دنبال صرف زمان برای تکمیل یک مهارت/سرگرمی جدید هستید یا فقط یک فنجان سریع در راه خروج بدون هیچ گونه تشدید می‌خواهید؟

 

نسپرسوساز یا اسپرسوساز کدام گزینه برای مصارف خانگی بهتر است؟

راهنمای خریداران ماشین‌های نسپرسو

مطمئنا، دستگاه‌های نسپرسوساز به شما این امکان را می‌دهند که از یک فنجان اسپرسو خوشمزه لذت ببرید، اما همه دستگاه‌های نسپرسوساز یکسان ساخته نمی‌شوند. در واقع، با توجه به انواع ویژگی های متمایز موجود، انتخاب یکی برای خرید می تواند کاملا چالش برانگیز باشد!

یکی از جنبه های چالش برانگیز انتخاب بهترین دستگاه نسپرسوساز برای شما این است که بدانید به دنبال چه هستید. در اینجا، به چند نکته می‌پردازیم که قبل از خرید یک مدل خاص باید در نظر بگیرید.

Nespresso-vs-espresso-machine

10 دلیل برای اینکه چرا باید دستگاه نسپرسوساز تهیه کنید

در حالی که لذت بردن از یک فنجان قهوه از کافه مورد علاقه تان چیزی است که ممکن است هر روز منتظر آن باشید، هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که بتوانید از یک فنجان قهوه در خانه خود لذت ببرید.

در دنیای مدرن امروزی، که با فشار دادن یک دکمه می‌توان به همه چیز دسترسی داشت، می‌توانید با سرمایه‌گذاری در دستگاه نسپرسو، در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

این یک انتخاب عالی برای کسانی است که عاشق نوشیدن قهوه خوشمزه هستند اما نمی‌خواهند با استفاده از یک دستگاه اسپرسوساز فانتزی و پیشرفته، حسابی را از بین ببرند.

تعداد زیادی دستگاه نسپرسوساز متفاوت برای انتخاب وجود دارد. مهم نیست که کدام مدل را ترجیح می‌دهید، در زیر دلایلی برای دریافت آن آورده شده است.

نسپرسوساز دلونگی

1. قهوه ضد شکست

یکی از خوبی های دستگاه نسپرسو این است که بسیار قابل اعتماد هستند و به ندرت خراب می‌شوند. آنها به خوبی طراحی شده اند و به نگهداری کمی نیاز دارند. نیاز به مدرک؟ نسپرسو توسط Consumerreports.org به عنوان قابل اعتمادترین دستگاه اسپرسوساز تک غلاف رتبه بندی شده است.

 

2. آزادی برای لذت بردن از یک قهوه شخصی

با دستگاه نسپرسو می‌توانید یک فنجان قهوه شخصی درست کنید. چندین انتخاب وجود دارد و بخش خوب این است که ساختن هیچ یک از آنها واقعا خیلی پیچیده نیست. 

قسمت سرگرم کننده این است که پس از یافتن دستور پخت قهوه عالی، می‌توان آن را در گزینه های دستگاه ذخیره کرد و هر بار که یک فنجان می‌خواهید، به سادگی آن گزینه را انتخاب کنید. بنابراین، بسته به ترجیحات و خلق و خوی خود، همیشه قادر خواهید بود هر قهوه ای را که در آن زمان میل به نوشیدن دارید ایجاد کنید.

 

3. کیفیت قهوه ثابت

آیا تا به حال توجه کرده اید که طعم قهوه ای که هر روز می‌خرید چگونه تغییر می‌کند؟ خوب، همیشه این اتفاق می‌افتد زیرا عواملی مانند آسیاب، میزان تازگی قهوه و نحوه تهیه آن می‌تواند بر طعم قهوه تأثیر بگذارد. با این حال، دستگاه نسپرسو می‌تواند به شما کمک کند تا از نوسانات طعم و کیفیت جلوگیری کنید. دلیل این امر این است که قهوه در شرایط عالی در داخل کپسول های قهوه حفظ می‌شود.

قهوه بسته بندی شده در کپسول آسیاب شده و به درستی در همان مرکز تولید بسته بندی می‌شود. بنابراین هر کپسول قهوه حاوی مقدار و کیفیت یکسانی از قهوه است.

هر دستگاه نسپرسو قهوه را به همان روش دم می‌کند، حتی اگر زمان متفاوت باشد به دلیل سرعت دستگاه که می‌تواند آب را گرم کند. هر دستگاه نسپرسو هر بار نتایج یکسانی را ارائه می‌دهد و این یک اسپرسوی دائمی خوب است.

4. اندازه فشرده

امروزه اکثر لوازم خانگی به گونه ای ساخته می‌شوند که هوشمندتر و کوچکتر باشند. دستگاه نسپرسو نیز همینطور است که برای کسانی که فضای زیادی در آشپزخانه ندارند یک مزیت است.

از نظر اندازه جمع و جور، لازم نیست نگران نصب دستگاه نسپرسو در آشپزخانه خود باشید. نه تنها این، از آنجایی که آنها بسیار قابل حمل هستند، می‌توانید قهوه مورد علاقه خود را در داخل یا خارج از باغ میل کنید.

5. استفاده آسان

یکی از دلایلی که ماشین‌های نسپرسو بسیار محبوب هستند و بسیار توصیه می‌شود این است که کاملا خودکار هستند و به راحتی می‌توانید قهوه خود را تنها با لمس چند دکمه درست کنید.

خواه قبل از عجله به سرکار به یک فنجان قهوه سریع نیاز داشته باشید و یا فقط دردسر رفتن به کافه را نداشته باشید، دستگاه نسپرسو همان چیزی است که به آن نیاز دارید. استفاده از آنها بسیار آسان است، اما برای جلوگیری از هر گونه مشکلی، قبل از شروع به مطالعه دفترچه راهنما اطمینان حاصل کنید.

6. مقرون به صرفه

بسیاری از دستگاه های اسپرسوساز بسیار گران هستند، به ویژه آنهایی که در مشاغل تجاری استفاده می‌شوند. برخلاف آن دستگاه‌ها، دستگاه نسپرسو به گونه ای ساخته شده است که مقرون به صرفه باشد. با این حال، بسته به ویژگی ها یا فناوری مورد نظر شما، دستگاه های نسپرسو بسیار گران قیمتی نیز وجود دارد.

خوشبختانه، با این حال، دستگاه‌های نسپرسو عالی، مجهز به تنظیمات فراوان، پیدا خواهید کرد که به بودجه شما فشار نمی‌آورند.

7. اجازه دادن به شما برای سرو قهوه خوب

اگر دوستان قهوه دوست دارید، چرا آنها را به جای کافه محلی به محل خود دعوت نکنید؟

با دستگاه نسپرسو می‌توانید قهوه خوبی را برای دوستان و عزیزانتان سرو کنید. تنها چیزی که برای خرید نیاز دارید، کپسول های مختلف قهوه است که مطابق با ترجیحات قهوه همه است.

 

8. سازگار با محیط زیست

تقریبا تمام دستگاه های نسپرسو سازگار با محیط زیست هستند. اکثر آنها دارای تنظیمات خاموش شدن خودکار هستند که به شما امکان می‌دهد در مصرف برق صرفه‌جویی کنید و یک برنامه بازیافت نیز دارند.

نسپرسو با ارائه کیسه های بازیافت رایگان برای کپسول های قهوه استفاده شده، کار بازیافت را برای شما انجام می‌دهد. این کیسه ها را می‌توان در مکان های خاصی برای بازیافت نسپرسو انداخت.

9. قهوه سریع

هر زمان که نیاز به نوشیدن سریع قهوه داشته باشید، عشق به دستگاه نسپرسو خود را احساس خواهید کرد. سریع کار می‌کند و البته بسته به مدل نسپرسو، فقط در چند ثانیه قهوه درست می‌کند. 

با چنین سرعتی، بیشتر در وقت گرانبهای خود صرفه‌جویی می‌کنید و نیازی نیست با صف های طولانی در یک کافه سر و کار داشته باشید. بنابراین، اگر همیشه عجله دارید، اما نمی‌توانید بدون یک فنجان نوشیدنی مورد علاقه خود سر کار بروید، دستگاه نسپرسو بهترین راه حل شما است.

 

10. تمیز کردن بدون دردسر

در گذشته، دستگاه‌های اسپرسوساز به متخصصانی نیاز داشتند تا واحدها را جدا کرده و تمیز کنند. برخی از دستگاه های اسپرسوساز جدی هنوز هم این کار را انجام می‌دهند، اما خوبی دستگاه نسپرسو این است که نیازی به متخصص ندارد. در واقع به ندرت نیاز به تمیز کردن دارد، و در صورت نیاز، کار آسانی است. برای سهولت تعمیر و نگهداری، عملکرد رسوب زدایی در برخی واحدها وجود دارد.

حتی رسوب زدایی در دستگاه نسپرسو آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستورالعمل های ارائه شده در دفترچه راهنما را به درستی دنبال کنید.

Call Now Button