در این مقاله به بررسی نکات مهمی که قبل از خرید انواع قهوه ساز از قبیل اسپرسو ساز، نسپرسو ساز اتوماتیم یا نیمه اتوماتیک می پردازیم. فاکتورهای زیادی در هنگام خرید قهوه ساز دخیل اند اما مهمترین نکان این است که ایا شما این دستگاه را برای مصرف خانگی یا کافی شاپ یا اداره می خواهید استفاده کنید. در ادامه به ترتیب نکات مهم و بهترین اسپرسوساز را که بهترین امتیاز را در این زمینه دارد بررسی میکنیم.

7 نکته مهم قبل از خرید دستگاه قهوه ساز

1- اتومات یا نیمه اتومات؟

منظور از اتومات این است که شما فقط یک دکمه می زنید و بقیه کارها توسط دستگاه انجام می شود ( بدیهی اسن که باید مخزن اب، شیر و قهوه یا شکلات پر باشد!!). بیشتر این قهوه ساز ها منظور از اتومات این است که شما فقط یک دکمه می زنید و بقیه کارها توسط دستگاه انجام می شود ( بدیهی اسن که باید مخزن اب، شیر و قهوه یا شکلات پر باشد!!).

بیشتر این قهوه ساز ها قابل تنظیم توسط کاربر نیز می باشد اگر چه کارخانه سازنده دستگاه توسط مهندسان خود تمام تلاش خود را کرده تا بهترین عطر و طعم را به مشتریان خود ارائه دهد اما با این وجود نیز بعضی کابران این عطر و طعم را مناسب ضایقه خود نمی بینند چون قهوه که در ایتالیا سرو می شود با قهوه ای که در ایران سرو می شود کاملا متفاوت است. شما میتوانید با کم و زیاد کردن مقدار شیر، کف شیر یا فوم یا تنظیم اندازه آسیاب دان قهوه بعد از چند بار صحیح و خطا به بهترین قهوه باب میل خود برسید.

اسپرسو ساز دلونگی مگنفیکا 3000
اسپرسوساز دلونگی
EXSEPAM96075GLM 15

قهوه ساز نیمه اتومات منظور این است که لازم است شما بعضی از کار ها را خودتان انجام دهید مانند پودر کردن قهوهريال قرار دادن پودر در دسته گروپ و پرتافیلتر و یا مسطح کردن پودر با استفاده از لولر.

قهوه ساز های اتومات زیادی موجو در بازار می باشد اما من به شما پیشنهاد می کنم سری به سایت ایرانوکلا بزنید تا به بهترین قیمت قهوه ساز اتومات با کیفیت بالا را پیدا کنید.

قهوه ساز ها نیمه اتومات بستگی به نیاز شما و مهارتی که دارید( اگه دوست دارید به یک باریستا  حرفه ای تبدیل شوید) در انواع مختلف با فشارهای مختلف و نیمه صنعتی وفول صنعتی وجود دارد. با توجه به تجربه بنده بیشتر مشتریان از قهوه ساز نیمه اتومات دلونگی مدل La Specialista EC9335 و در گروه تمام اتومات با توجه به قیمت به دنبال 650.85، 37095، 55065 و ..و می روند.

2- سرعت یا زمان

7 نکته مهم قبل از خرید دستگاه قهوه ساز

بیشتر استفاده کننده گان از دستگاه های قهوه ساز از زمان مورد نیاز برای تهیه یک فنجان قهوه گلایه دارن مخصوصا کسانی که از نیمه اتومات ها استفاده می کنند و توجیه انها این است که هیچ کس حوصله صزف زمان 15 دقیقه برای تهیه قهوه در صبح را ندارد. ایرانوکالا برای این دسته افراد قهوه ساز های فول اتومات و یا اگر می خواهید هزینه به مراتب پایین تری صرف کنید پیشنهاد ما نسپرسو ساز است.

تنها مشکل نسپرسوساز ها کپسول و در بعضی مدل های دیگر نبود کف شیر است است که با خرید یک کف شیر ساز می توانید این مشک را نیز برطرف کنید. ایرانوکالا با هدف پاسخ به نیازهای مشتریان کپسول های نسپرسو ، ورتو و دولچه را وارد کرده است پس با خیال راحت خرید کنید. مزیت دیگر دستگاه های نسپرسو نسبت به دیگر قهوه ساز ها هزینه به مراتب پایین تر و زمان راه اندازی و سرعت انجام کار می باشد. در کمتر از 30 ثانیه قهوه شما اماده است و با توجه به فشار بالا تکنولوژی نسپرسو نسبت به اسپرسو قهوه شما طعم بهتری نیز دارد.

در اخر اگر به دنبال سرعت هستید به طرف فول اتومات ها یا نسپرسوساز ها بروید.

 

3- کیفیت نوشیدنی

7 نکته مهم قبل از خرید دستگاه قهوه ساز

کیفیت نوشیدنی یعنی دستگاه با بهترین عطر و طعم را به فنجان انتقال دهد، به این معنی که حتی اگر شما بهترین قهوه دنیا را داشته باشید باز هم عومل دیگر مانند مهارت فرد و دستگاه و تنظیم در طعم نوشیدنی نقش تعیین کننده ای دارند. با خرید دستگهای اتومات و نسپرسو نیازی به مهارت نمی باشد اما در صورت خرید نیمه اتومات ها شما باید حتما مهارت داشته باید.

4- اپشن های ضروری

 

آپشن های ضروری منظور داشتن آسیاب در دستگاه اتومات و نیمه اتومات، مخزن شیر و نازل کف شیر در انواع اسپرسوساز می باشد. اگر چه این مشکلات با خرید آسیاب و کف شیر رفع می شود اما شما می توانید همه این نکات از اول در نظر بگیرید. آپشن های دیگری نیز مانند گرم مننده فنجان برای خیلی از دوست داران قهوه خیلی مهم است.

5- تمییز کاری و تعمیر و نگهداری 

7 نکته مهم قبل از خرید دستگاه قهوه ساز
7 نکته مهم قبل از خرید دستگاه قهوه ساز

خیلی از کاربران به هیچ وجه به فکر نحوه تمییز کاری یا تعمیر و نگه داری دستگاه فکر نمیکنند. دستگاه های قهوه ساز با توجه به سرو کار داشتن با اب و بخار بیشترین تلفات را در زمیینه تعمیر و نگهداری دارند. تلاش ما در ایرانوکالا این است که دانش شما را درباره انواع دستگاه های قهوه ساز بالا ببریم. امروزه بیشتر دستگاه های قهوه ساز فول اتومات مجهز به سیستم خود شستشوی می باشند و اگر با این دستگاه کار میکنید تنها کار شما شستن فنجانی که در ان نوشیدنی میل می کنید است.

اما در صورت استفاده از نیمه اتومات ها باید همیشه دستگاه را با دست تمییز کرده و اگر قطعات در ماشین ظرف شویی از سوی سازنده قابل شستشوی بودند از هم باز کرده و بشویید. در دسته نسپرسوساز ها این دسته نیز باید قطعات باز شده و هر از چند گاهی شستشو وخشک شوند. توجه این فاکتور مهم یعنی از هم باز شدن راحت قطعات از جمله سینی چکه گیر خیلی مهم است.

6- دوام و زیبایی ظاهری

7 نکته مهم قبل از خرید دستگاه قهوه ساز

از نقطه نظر دوام، بستکی به میزان استفاده و نوع استفاده کاربر از دستگاه قهوه ساز می باشد به این معنی که اگر برای مصرف اداری یا کافی شاپ استفاده می شود حتما ما را مطلع کنید تا بهترین دستگاه ها را به شما ارائه کنیم. مثلا اسپرسوساز ROYAL OTC اگر چه در اصل دستگاه خانگی حساب می شود اما می توان برای مصارف اداری و کافی شاپ می باشد. همه افراد میدانند که هر شما هزینه بیشتری برای قهوه ساز خود در نظر بگیرید مطمئنا جنس با کیفیت تر(استیل) دریافت می کنید. توجه به ظاهر دستگاه از نظر وزن و سایز و رنگ دیگر فاکتور مهم هنگام خرید قهوه ساز می باشد. رنگ دستگاه باید به وسایل اشپزخانه شما بخورد، برای سایز دستگاه نیز باید فکر اساسی کنید که ایا در کمد شما جای میگیرد یا نه؟

7- هزینه

بین 1 تا 10 میلیون تومان

نسپرسوساز Inissia با کف شیر ساز

اسپرسوساز دلونگی EC685

اسپرسوساز دلونگی مدل EC850.M

نسپرسو ساز دلونگی مدل Lattissima one en510

بین 10 تا 20 میلیون تومان

اسپرسوساز دلونگی Magnifica S Smart ECAM 250.33.TB

اسپرسو ساز دلونگی مدل Magnifica ESAM 3000.B

نسپرسوساز Atelier KRUPS

نسپرسو ساز دلونگی Gran Lattissima EN650.B

بین 20 تا 40 میلیون تومان

اسپرسوساز دلونگی مدل La Specialista EC9335

اسپرسوساز فیلیپس سری 3200 مدل EP3246/70

اسپرسوساز دلونگی PrimaDonna ECAM 550.65SB

اسپرسوساز دلونگی مدل Dinamica Plus ECAM 370.95.T

بین 40 تا 100 میلیون تومان

اسپرسوساز سایکو مدل Royal OTC

اسپرسوساز دلونگی مدل PrimaDonna Elite ECAM 650.85.MS

اسپرسوساز دلونگی مدل Maestosa EPAM960.75.GLM

Call Now Button